سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

92/5/29
9:24 ص

12 حرکت که نشان می دهد نوزادتان شما را دوست دارد -





12 حرکت که نشان می دهد نوزادتان شما را دوست دارد - آکا
تعجب نکنید از اینکه وقتی غریبه ای را می بیند سرش را به سینه شما می چسباند و به آغوش تان پناه می آورد.

فرزندتان تازه به دنیا آمده شما آنقدر کوچک و بی واکنش است که گاهی فکر می کنید اصلاً شما را نمی بیند. او برای اینکه شما را بشناسد و حتی عاشقانه دوست تان بدارد تنها به چند هفته نیاز دارد تا کمی بزرگتر شود. عجله نکنید به زودی در لحظه هایی خارق العاده دل شما را می لرزاند.

نوزادان عاشق این هستند که به صورت های دیگران زل بزنند؛ در این میان صورت والدین، صورت محبوب شان است. این خیره شدن پر از احساس، به این منظور است که توجه و محبت والدین یا فرد مراقب را متوجه خود کند.
 این آغاز شکل گیری عشق و محبت او نسبت به شماست. او کم کم دارد به اهمیت نقش شما در زندگی اش پی می برد.

او لبخند شما را می شناسد
او بین یک دسته رز خوشبوی زیبا و لباس شما که لکه های شیر روی آن پیداست، لباس شما را ترجیح می دهد.
حتی یک نوزاد یک هفته ای هم سرش را به هوای سینه مادرش بر می گرداند. برای نوزاد شما هیچ بویی لذت بخش تر از بوی تن مادرش نیست.

با شما حرف می زند
نوزاد از حرف زدن با خودش شروع نمی کند، اولین صداهایی که از خودش در می آورد برای شماست. او اولین اداهای زبانی اش را برای تعامل با شما به کار می برد.
 بنابراین باید به این غان و غون ها جوابی در خور بدهید. 
صداهایی را که تولید می کند جدی بگیرید. شما با این گفتگو، زمینه یک مکالمه واقعی را برای آینده فراهم می کنید.

او شما را نزدیک خودش می خواهد
در حدود شش ماهگی فرزندتان، متوجه می شوید که او از نبود شما ناراحت و پریشان می شود؛ گریه می کند و در خودش می پیچد.
 با دیدن شما گریه اش محو می شود و خنده بر لبانش نقش می بندد. این رفتار نشانه این است که وابستگی او به شما در حال رشد و شکل گیری است.

به علاقمندی هایتان علاقه نشان می دهد
فرقی نمی کند به چراغانی یک جشن خیره شوید یا به لباسشویی که دارد لباس هایتان را می شوید، او نیز همان کار را می کند که شما انجام می دهید. به این رفتار او «توجه متقابل» گفته می شود. 
این رفتار زمانی بروز پیدا می کند که او تنها چند ماهه است؛ اوج این رفتار در سن 9 تا 12 ماهگی شکل می گیرد و نشان می دهد که فرزندتان با شما و ارزش هایتان و با آنچه که به آن توجه دارید، در تعامل است.

او شما را حامی خود می داند
تعجب نکنید از اینکه وقتی غریبه ای را می بیند سرش را به سینه شما می چسباند و به آغوش تان پناه می آورد. 
اضطراب جدایی مرحله ای طبیعی از رشد اوست و نشان می دهد که فرزندتان شما را دوست دارد و به شما به عنوان مراقب و حامی اش اعتماد دارد. او آغوش شما را امن می داند.

او آینه صورت شماست
حالت های صورت شما برای فرزندتان از ویروس سرماخوردگی هم مسری تر است. به همین دلیل است که معمولاً وقتی می خندید او هم می خندد یا وقتی شما ترسیده اید او هم پریشان می شود. 
این رفتار آینه ای از دوران نوزادی شروع می شود و در سنین حدود 9 تا 18 ماهگی افزایش می یابد.

او با شما دنیا را می شناسد
کودک یک ساله شما به گونه ای نگاه تان می کند که انگار فیلی را در حال سرخ کردن یک تخم مرغ در آشپزخانه دیده است. 
دنیا برای کوچولوی شما جایی پیچیده و شگفت آور است و او برای شناخت این دنیای عجیب رفتارها و واکنش های شما را بررسی می کند. او شما را دوست دارد و به آنچه شما انجام می دهید و فکر می کنید اعتماد دارد.

او از رفتارهای شما تقلید می کند
تا به حال دیده اید که سعی کند با کلید شما دری را باز کند یا موهایش را مقابل آینه به شکل کودکانه ای درست کند؟ تقلید، صادقانه ترین شکل نشان دادن عشق و احترام نسبت به شماست.

شما خانه امن او هستید
کمی که بزرگتر می شود از طریق رفت و آمد به آغوش شما و محیط، شروع به کشف دنیای اطرافش می کند. 
او گشت و گذار، سینه خیز رفتن و در صورتی که بتواند دویدن و راه رفتن را به نشستن روی پای شما ترجیح می دهد. حتی این رفتار هم نشانه اعتماد و وابستگی است.
 شما برای او خانه امنی هستید که به آن باز می گردد.

او به شما پناه می آورد
وقتی دارید در پارکی قدم می زنید و ناگهان گربه یا سگی کوچک سر راه کودکتان قرار می گیرد او دست هایش را به سمت شما بالا می آورد؛ «یعنی من را بغل کن».
 او برای کمک گرفتن به شما اعتماد دارد و به علاوه اینکه عشقش را به این شکل نشان می دهد.

هر روز یک شگفتی تازه
مادر شدن یعنی لحظه به لحظه انتظار یک اتفاق شگفت انگیز را داشته باشید. طبیعی است که برای یک مادر تازه کار اولین نگاه معنی دار و پر محبت نوزاد، اولین لبخند، اولین کلمه، اولین دندان و اولین سینه خیز یا اولین قدم فرزند یک اتفاق است. 

باید خود را برای ماجراهای جالب دیگری هم آماده کنید. رفتار شما با خودتان عوض می شود، دردهای او برای شما از درد خودتان مهمتر می شود، وقتی او را در آغوش دارید و به آینه نگاه می کنید فقط او را می بینید و در کل دنیا را طور دیگری می بینید. 

حتی نوع نگاه و قدردانی شما نسبت به والدین خودتان عوض می شود و مدام یاد این جمله مادرتان می افتید که «بگذار خودت مادر بشی می فهمی چی می گم». 

دنیای جدید بعد از مادر شدن را با فرزندتان به اشتراک بگذارید؛ برای او هم همه چیز حتی شما عجیب و کشف کردنی است. او را برای کشف دنیا کمک کنید. برایش حرف بزنید و تا می توانید با او ارتباط برقرار کنید. این بزرگترین و اولین قدم شما برای کمک به اوست.



  

92/5/29
9:17 ص

زایمان طبیعی بدون درد چگونه ؟ -

 

 

زایمان طبیعی بدون درد، ممکن است؟ - آکا

 

اگر می‌خواهید بدانید زایمان بدون درد چیست و با زایمان کم درد چه تفاوتی‌هایی دارد، در ادامه این مطلب با ما باشید. شاید شما هم بتوانید با کمک این روش‌ها از خطرات سزارین فرار کنید و فرزندتان را با زایمان طبیعی به این دنیا بیاورید.

 

دیگر دوره زایمان‌های پردرد به سر آمده اما هنوز هم بسیاری از تازه مادران، اطلاعاتی مبهم و همراه با شایعه را در مورد این شیوه‌های جدید به گوش هم می‌رسانند. نبودن امکان زایمان به این شیوه‌های جدید در همه بیمارستان‌ها و اطلاع رسانی نادرست در مورد‌شان، باعث شده حتی در این سال‌ها هم برخی مادران، برای به دنیا آوردن فرزند‌شان درد را به جان بخرند و برخی دیگر هم برای فرار از درد زایمان، به سزارین پناه ببرند. اگر می‌خواهید بدانید زایمان بدون درد چیست و با زایمان کم درد چه تفاوتی‌هایی دارد، در ادامه این مطلب با ما باشید. شاید شما هم بتوانید با کمک این روش‌ها از خطرات سزارین فرار کنید و فرزندتان را با زایمان طبیعی به این دنیا بیاورید.

 

طبیعی اما بدون درد

بهترین و متداول ترین روش برای زایمان بدون درد استفاده از روش‌های بی‌حسی موضعی یا اپیدورال است و اگر مادری از نظر جسمی محدودیتی برای انجام این بی‌حسی‌ها نداشته باشد، می‌تواند به راحتی زایمان بدون درد را تجربه کند. در روش اپیدورال با وارد کردن ماده بی‌حسی به نخاع، درد مادر به‌طور کامل از بین می‌رود و زایمان برای او آسان‌تر می‌شود. اما بعضی مادر‌ها ممکن است به خاطر مسائلی از قبیل انحراف ستون فقرات، اختلال انعقادی یا برخی مشکلات دیگر، قادر به زایمان با این روش نباشند. اما در مورد افرادی که محدودیت جسمی ندارند، همین که درد جدی زایمان شروع می‌شود، بی‌حسی اپیدورال انجام می‌شود.

 

طبیعی، کم درد و آرام

زایمان فیزیولوژیک یکی دیگر از روش‌های کم کردن درد مادران است که خوشبختانه در سال‌های اخیر در کشور ما هم انجام می‌شود. در این شیوه زایمان، تلاش می‌شود تا بدون تزریق آمپول فشار به مریض و با پیروی از سیر طبیعی بدن زایمان انجام شود. مادرانی که می‌خواهند برای یک زایمان کم‌درد آماده شوند، با دریافت کمک‌هایی از قبیل ماساژ، تکنیک‌های تنفسی، تمرین‌های ریلکسیشن و برخی آمادگی‌های دیگر که از هفته 20 آموزش داده می‌شود، زایمانی آسان‌تر را تجربه می‌کنند. تکنیک‌های ذهنی بخش دیگری از مواردی است که مادران باردار باید به آن توجه کنند. البته در بسیاری از کشور‌ها، به موسیقی درمانی هم به طور جدی برای آمادگی مادران پرداخته می‌شود و حتی در زمان زایمان هم با پخش موسیقی خاصی آرامش مادران را بیشتر می‌کنند. گرما درمانی، ریلکسیشن و استخر آب هم از موضوعات دیگری هستند که برای کاهش درد مادران در نظر گرفته می‌شود؛ گرچه با وجود تمامی این آمادگی‌ها، در زایمان فیزیولوژیک درد کاملا از بین نمی‌رود، بلکه تنها درد مادران کم می‌شود. به همین دلیل مادرانی که نمی‌خواهند هیچ گونه دردی را در زمان زایمان تجربه کنند، باید به جای زایمان فیزیولوژیک از زایمان بدون درد کمک بگیرند.

 

شاید بخواهید و نشود

با وجود مراقبت‌های گفته شده، حتی اگر مادری بعد از 9 ماهگی هم آمادگی کامل برای انجام زایمان بدون درد را داشته باشد، باید باز هم درصدی از احتمال را برای انجام سزارین در نظر بگیرد چراکه اتفاقات غیرمترقبه ممکن است او را با محدودیت‌های تازه‌ای مواجه کنند. عدم پیشرفت زایمان، خونریزی ناگهانی، جدا شدن جفت و برخی موارد دیگر ممکن است پزشک را مجبور به سزارین کند اما این موضوع شامل حال همه مادران نمی‌شود و با وجود این اتفاقات پیش‌بینی‌ناپذیر، آمادگی مادر برای زایمان بدون درد، تاثیر بیشتری را در انجام شدن یا نشدن آن می‌گذارد.

 

مادرانه ورزش کنید

در مورد ورزش، مادران باید حساسیت بیشتری به خرج دهند و با آگاهی حرکات ورزشی را انتخاب کنند چراکه ورزش‌های دوران بارداری تا حدودی متفاوت از تمرین‌های عادی ورزشی است. این تمرین‌های خاص معمولا از هفته 20 بارداری شروع می‌شود تا مادر بتواند برای زایمان طبیعی و کم‌درد آمادگی لازم را کسب کند. معمولا به مادران توصیه می‌شود این تمرین‌ها را در حدود روزی 20 دقیقه انجام دهند. آموختن چنین حرکاتی کار دشواری نیست. خوشبختانه کلاس‌های آموزشی، کتاب‌ها و سایت‌های بسیاری برای ارائه این آموزش‌ها طراحی شده‌اند. آموزش تنفس صحیح هم از دیگر اصولی است که مادران باید به آن توجه کنند چراکه تاثیر واقعی این ورزش‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که با حرکات تنفسی صحیح همراه باشد.

 

تا قبل از ماه 9 تصمیم نگیرید

بیمار قبل از انتخاب یک شیوه زایمان، حتما باید به طور کامل با پزشک خود مشورت کند. ممکن است به دلایل غیرقابل تغییری، فرد قادر به انجام زایمان طبیعی یا یکی از روش‌های این زایمان نباشد. اما ممکن است شرایطی به طور موقت برای مادر محدودیت ایجاد کند و با انجام تمرین‌های مناسب او بتواند خود را برای انجام زایمان طبیعی و بدون درد آماده کند. برای مثل شکل قرار گرفتن جنین در شکم مادر که ممکن است محدودیتی برای انتخاب شیوه زایمان ایجاد کند، در بسیاری از موارد با انجام نرمش‌ها و حرکات درست به مرور قابل اصلاح است. اما به طور کلی، مادران تا 9 ماهگی باید خود را برای یک زایمان راحت آماده کنند و بعد از 9 ماهگی است که می‌توان با قاطعیت بیشتری در مورد شیوه زایمان اظهار نظر کرد. با تمام این اوصاف، تکنیک‌های ذهنی و آمادگی‌هایی که گفته شد برای مادرانی که می‌خواهند روش بی‌حسی اپیدورال تجربه کنند هم مفید است و از هفته بیستم باید انجام شود.

 

با تمرکز مادر شوید

بخشی از موفقیت این شیوه جدید مربوط به پزشک و بیمارستان است، اما خود بیمار هم در داشتن درد کمتر یا انجام موفقیت آمیز زایمان بدون درد، نقش موثری دارد. اگر فرد از قبل روی تمرکزش کار کرده باشد و بتواند روی ضربان قلبش هم کنترل لازم را داشته باشد، قطعا زایمان موفق‌تری هم خواهد داشت. البته برخی بیماران با مشورت با پزشک‌شان، با کمک گیاهان دارویی و ماساژ درمانی به کاهش اضطراب خود کمک می‌کنند و تلاش می‌کنند در این دوره آرامش بیشتری داشته باشند. البته تمامی این درمان‌های سنتی و غیردارویی باید با مشورت پزشک انجام شوند و مادران از انجام خودسرانه توصیه‌هایی که برای دیگران نتیجه بخش بوده‌است، باید جدا خودداری کنند.

 

هرچه خواستید بخورید

برای داشتن یک زایمان بدون درد، رژیم غذایی خاصی که متفاوت از رژیم‌های دیگر باشد تعیین نشده است. ممکن است رژیم غذایی دوران بارداری با توجه به شرایط خاص مادران تغییر کند. برای مثال برخی مادران امکان دارد شرایط جسمی خاصی داشته باشند که آنها را از خوردن برخی چیزها منع می‌کند. اما به‌طور کلی، همه مادران باید از سالم بودن رژیم خود در این دوره مطمئن شوند و از ریزه‌کاری‌هایی که باید در این مورد رعایت کنند، با مشورت پزشک خود آگاه شوند.

 

خودسرانه تمرین نکنید

گرچه اغلب مادران به انجام این حرکات نیاز دارند و با کمک‌شان می‌توانند زایمان بهتری را تجربه کنند اما با وجود این، تنها پس از مشورت با پزشک باید این تمرین‌ها انجام شود. چون ممکن است شرایط بدنی مادری به شکلی باشد که با انجام این تمرین‌ها خطراتی سلامت او و جنین را تهدید کند. برای مثال کسانی که با مشکل تهدید به سقط یا جفت سر راهی روبه‌رو هستند یا به هر طریقی زایمان زودرس تهدید‌شان می‌کند، نباید خودسرانه این تمرین‌ها را انجام دهند چون ممکن است پزشک به طور کلی آنها را از انجام این تمرین‌ها منع کند.

 

نترسید! خطری ندارد

در زایمان بدون درد، آسیب عمده‌ای مادر یا جنین را تهدید نمی‌کند. اگر شرایط انجام زایمان استاندارد باشد و مراقبت‌های طبیعی هم زیر نظر متخصص انجام بگیرد، دیگر جای نگرانی‌ نمی‌ماند. در زایمان اپیدورال مرحله دوم زایمان مقداری طولانی می‌شود اما اگر استاندارد‌ها رعایت شود و مادر از نظر روانی آمادگی و صبوری لازم را داشته باشد، زایمان موفقیت‌آمیز انجام می‌شود. دوره نقاهت هم در همه روش‌های زایمان طبیعی مثل هم است و از این لحاظ زایمان بدون درد و با درد برتری بر هم ندارند. در زایمان بدون درد تنها درد مادر در حین به دنیا آوردن فرزندش کم می‌شود و بعد از آن، او شرایطی مثل تمام مادرانی که زایمان طبیعی کرده‌اند خواهد داشت.

 

محو کردن درد خرج برمی‌دارد

در صورتی که قاعدتا بیمه باید هزینه اپیدورال را بپردازد، اما متاسفانه در ایران بیمه‌های انگشت شماری این هزینه را متقبل می‌شوند و باقی بیمه‌ها، با چنین موضوعی مثل یک جراحی زیبایی غیرضروری که شامل پرداخت‌های‌شان نمی‌شود برخورد می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که می‌خواهند زایمان طبیعی داشته باشند و قادر به پرداخت هزینه اپیدورال نیستند، به همان شیوه‌های قدیمی و با درد رو می‌آورند. اما اگر برای فردی چنین هزینه‌ای اهمیت نداشته باشد، خوشبختانه بیمارستان‌هایی هستند که به شکل تخصصی این شیوه از زایمان را انجام می‌دهند و با پرورش نیروهای دوره دیده و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادران، امکان یک زایمان راحت را برای آنها فراهم می‌کنند.


  

92/5/29
9:14 ص

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین




 

 

بهترین لحظات زندگی از نگاه چارلی چاپلین -آکا

 

 

To fall in love

عاشق شدن

To laugh until it hurts your stomach

.آنقدر بخندی که دلت درد بگیره

To find mails by the thousands when you return from a

vacation.

بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی

هزار تا نامه داری

To go for a vacation to some pretty place.

برای مسافرت به یک جای خوشگل بری

To listen to your favorite song in the radio.

به آهنگ مورد علاقت از رادیو گوش بدی

To go to bed and to listen while it rains outside.

به رختخواب بری و به صدای بارش بارون گوش بدی

To leave the Shower and find that

the towel is warm

از حموم که اومدی بیرون ببینی حو له ات گرمه !

To clear your last exam.

آخرین امتحانت رو پاس کنی

To receive a call from someone, you don"t see a

lot, but you want to.

کسی که معمولا زیاد نمی بینیش ولی دلت

می خواد ببینیش بهت تلفن کنه

To find money in a pant that you haven"t used

since last year.

توی شلواری که تو سال گذشته ازش استفاده

نمی کردی پول پیدا کنی

To laugh at yourself looking at mirror, making

faces.

برای خودت تو آینه شکلک در بیاری و

بهش بخندی !!!

Calls at midnight that last for hours.

تلفن نیمه شب داشته باشی که ساعتها هم

طول بکشه

To laugh without a reason.

بدون دلیل بخندی

To accidentally hear somebody say something good

about you.

بطور تصادفی بشنوی که یک نفر داره

از شما تعریف می کنه

To wake up and realize it is still possible to sleep

for a couple of hours.

از خواب پاشی و ببینی که چند ساعت دیگه

هم می تونی بخوابی !

To hear a song that makes you remember a special

person.

آهنگی رو گوش کنی که شخص خاصی رو به یاد شما

می یاره

To be part of a team.

عضو یک تیم باشی

To watch the sunset from the hill top.

از بالای تپه به غروب خورشید نگاه کنی

To make new friends.

دوستای جدید پیدا کنی

To feel butterflies!

In the stomach every time

that you see that person.

وقتی "اونو" میبینی دلت هری

بریزه پایین !

To pass time with

your best friends.

لحظات خوبی رو با دوستانت سپری کنی

To see people that you like, feeling happy

.کسانی رو که دوستشون داری رو خوشحال ببینی

See an old friend again and to feel that the things

have not changed.

یه دوست قدیمی رو دوباره ببینید و

ببینید که فرقی نکرده

To take an evening walk along the beach.

عصر که شد کنار ساحل قدم بزنی

To have somebody tell you that he/she loves you.

یکی رو داشته باشی که بدونید دوستت داره

remembering stupid

things done with stupid friends.

To laugh .......laugh. ........and laugh ......

یادت بیاد که دوستای احمقت چه کارهای

احمقانه ای کردند و بخندی

و بخندی و ....... باز هم بخندی

These are the best moments of life....

اینها بهترین لحظه‌های زندگی هستند

Let us learn to cherish them.

قدرشون رو بدونیم

"Life is not a problem to be solved, but a gift to be enjoyed"

زندگی یک هدیه است که باید ازش لذت برد

نه مشکلی که باید حلش کرد

چاپلین می گوید :

وقتی

زندگی 100 دلیل برای گریه کردن

به تو نشون میده

تو 1000 دلیل برای خندیدن

به اون نشون بده


  

92/5/29
9:10 ص

مطمئن باش که تو هم خوشبختی!




 

مطمئن باش که تو هم خوشبختی! -آکا

 

 

مطالب زیر هم جای تامل دارد :

اگر امروز با احساس تندرستی بیشتری از خواب بیدار شوید ... از میلیون ها نفری که تا پایان هفته نیز دوام نخواهند آورد سعادتمند ترید.

 

اگر هرگز، تنهایی زندان، زجر شکنجه، یا گرسنگی را تحمل نکرده اید از 500 میلیون نفر در این دنیا پیش ترید.

 

اگر بتوانید بدون ترس از ارعاب، دستگیری،شکنجه یا مرگ مراسم مذهبی خود را انجام دهید، از 3 میلیارد مردم این جهان خوشبخت ترید.

 

اگر غذایی در یخچال ، پوشاکی بر تن، سقفی بالای سر و جایی برای خوابیدن دارید ... از 75 درصد مردم جهان ثروتمند ترید.

 

اگر در بانک یا کیف دستیتان پول دارید و جایی برای استراحت و تفریح در اختیار نیز دارید ، از جمله 7 درصد ثروتمندان جهان هستید.

 

اگر پدر و مادرتان هنوز در قید حیات هستند و با هم زندگی می کنند شما از جمله نوادر حتی در آمریکا و کانادا می شوید.

 

اگر می توانید این مطلب را بخوانید، دو بار سعادتمند هستید، یک بار به خاطر اینکه کسی به فکر شماست و دوم اینکه شما بیش از 4 میلیارد نفری که در این دنیا بی سواد هستند، خوشبخت ترهستید.


?

  

92/5/29
9:9 ص

چگونه عاشق همسرمان بمانیم؟ -




چگونه عاشق همسرمان بمانیم؟
باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شما است.

1 - همسرتان را عزیز کنید، به شوهرتان احترام بگذارید
هسته اصلی نیاز احساسی خانم ها عزیز شدن است. این مسوولیت شماره یک همه شوهرها است.
معنی آن این است که باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شما است. هسته اصلی نیاز احساسی مردها هم این است که مورد احترام همسرشان باشند. وقتی به خانه می آید دوست دارد احساس کند که حداقل یک نفر در دنیا هست که فکر می کند او فردی باکفایت و بالیاقت است. منظورمان این است که وقتی شوهرتان به خانه می آید، تلفن را قطع کنید و به استقبال او بروید.

2 - با همدیگر مثل دوست هایی خوب رفتار کنید
یکی از هفت نعمتی که به زن و شوهر داده شده این است که می توانند دوستانی صمیمی با هم باشند. اصل دوستی بر این است که دو طرف باید به احساسات و نیازهای طرف مقابل خود ارزش و احترام بگذارند. یعنی هرچه که برای تو مهم است برای من هم باشد. این رمز این است که همسرتان همیشه احساس دوست داشته شدن کند.

3 - چهار فعل طلایی را به خاطر داشته باشید: گوش دادن، کنار آمدن، بازسازی کردن، قدردانی کردن
در همان ابتدای ازدواجتان با هم توافق کنید که یک قانون اصلی داشته باشید
هرچقدر هم که ناراحت باشید، هیچ وقت با هم درگیری لفظی پیدا نکنید. این نوع جنگ و جدل ها فقط مشکلات را بدتر کرده و رابطه را هم خراب می کند. درعوض، سعی کنید این چهار فعل طلایی را در زندگی تان پیاده کنید:

گوش دادن
این کار برای کنار هم کار کردن و حل مشکلات لازم است. به همسرتان اجازه دهید بدون اینکه حرف هایش را قطع کنید صحبت کند و بعد آنچه که گفته شده را تکرار کنید. این همسرتان را مطمئن می سازد که حرف هایش را خوب گوش کرده اید.

کنار بیایید
سعی کنید مشکلات را طوری حل کنید که هر دوی شما از راه حل انتخابی شاد و راضی باشید. نباید هیچ کدام از شما به اجبار به خاطر طرف مقابل راه حل را بپذیرد.

بازسازی کنید
وقتی به همدیگر صدمه احساسی می زنید، باید بتوانید این دلشکستگی را ترمیم کرده و احساس عصبانیت و خشم طرف مقابل را برطرف کنید. باید به دنبال بازسازی 100 درصد باشید. حتی کمی خشم می تواند دیواری از کینه و تلخی بینتان ایجاد کند.

قدردانی کنید
هیچ وقت نمی توانید به اندازه کافی از همسرتان تشکر کنید. سعی کنید هر کاری را که برایتان انجام می دهد فهمیده و آن را با قدردانی نشان دهید.


4 - مرزهایی قوی بسازید
همسرتان اولویت درجه یک شماست نه والدینتان، خویشان و نزدیکانتان، دوستانتان، فرزندانتان، همکاران یا سرگرمی هایتان. مرزهایی محکم ایجاد کنید که نشان دهد برای ازدواجتان ارزش قائلید و به هیچکس و هیچ چیز اجازه نمی دهید رابطه تان را ضعیف کند. این یعنی قبل از نیازهای والدینتان به نیازهای همسرتان برسید و بعد از کار سعی کنید به اندازه کافی برای همدیگر وقت بگذارید.

5 - هر روز به همدیگر لذت بدهید
ازدواج یعنی کاری کنید که طرف مقابلتان احساس خوبی پیدا کند و به صورت روزانه به او محبت کنید (البته همانطور که خودش دوست دارد). اگر خانمتان می گوید از گل زنبق خوشش می آید، چون خودتان فکر می کنید گل رز رمانتیک تر است، برای او رز نخرید. یاد بگیرید همسرتان چطور دوست دارد به او احساس رضایت بدهید چه جملات محبت آمیز، چه هدیه دادن، کمک کردن یا گذراندن وقت با او و عادت کنید این کارها را به صورت روزانه برایش انجام دهید.




منبع : sarmayeh.net

  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
زهرا[219]
 

الهه من ... میدانم مرا درگیر افکارت نمودی تا دنیایم را به ویرانه ای تبدیل کنی .. و میدانم .. هرشب زمانیکه در تنهایی و سکوتی کشنده فرو میروم .. این یاد توست که با هجومی به افکارم مرا به طوفان عشقت میکشاند .. تا همانند مرغی شکسته بال به مسلخ عشق تو آیم .. آری .... مرا درگیر خودت کن .. درگیر خودت کن تا از آن همه سوختن آرامش بگیرم .. بگذار افکارم را یاد وخاطرات تو انباشته کنند .. چشمانت را نبند ... تا من مات چشمان تو باشم .. آخر تو در وجود منی .. و با تو شبهایم رویایی شیرینند .. و بدان اخرین نقطه ی دنیا .. قله ی عشق ماست .. هر چند تو در وجود منی ... اما من به تنهایی دوریت دچارم .. پس مرا از عطر وجودت تهی مساز .. ای خالق رویا های شیرینم ...


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار خورشید تابنده عشق دلبری hamidsportcars بلوچستان شهر چای آموزش رباتیک در کرج بــــــــــــــهــــــــــــار ..:.:.سانازیا..:.:. جوک بی ادبی امامزاده میر عبداله بزن آباد برترین لحظه ها بیصدا ترازسکوت... پیامنمای جامع رها فــشــفــشــه *bad boy* رازهای موفقیت زندگی دل نوشته ترخون عمارمیاندواب profosor Tarranome Ziba ماه تمام من محسن نصیری(هامون) ღღ♥دنیای بارانی♥ღღ آتیه سازان اهواز دوستانه xXx عکسدونی xXx نمی دونم بخدا موندم جدید ترین مطالب خنده بازار 2 مشق عشق ناز فرهنگی صبا جوک ، اس ام اس ، عکس باحال درگز دیار آشنا بهار عشق دل شکسته دوعاشق سرگرمی و اوقات خوش مهندسی متالورژِی مطالب طنز ، SMS مناسبتی ، نرم افزار و ... roksana دختر بهورز پاتوق سرا به نام خالق عشق vagte raftan ایستگاه دوستان یادداشتهای پراکنده دکتر ستوده غم اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه ترک دانلود بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش جوکستان زمان-زندگی؟ ::. __ .:: فقط خدا جوک و سرگرمی سکوت عاری از صداست. تنها تینا محسن حیدری ღ♥ღ من و تو ღ♥ღ

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ